Figyelmeztetés, felhasználási feltételek

Ezek az oldalak kizárólag információközlésre szolgálnak és csakis 18 év feletti személyek számára. A hazárdjáték függőséget okozhat és nem tanácsos ezt elkezdeni.

PokerStrategy.com általános hírek

2009. április 8., szerda

Razz szabályok

A Razz egy 7 card stud játék, ahol a legjobb alacsony kombináció nyer. A játékot legalább kettő, legfeljebb nyolc játékos játszhatja. Csakúgy, mint a 7 card studban úgy itt is minden játékos 7 lapot kap, ebből hármat képpel lefelé fordítva, a másik négyet pedig felfordítva.
Razz szabályok - A legfontosabb tudnivalók


A játékban az a cél, hogy a saját hét lapodból bármelyik ötöt felhasználva minél alacsonyabb kombinációt hozz létre. Az ász mindig alacsony kártyának számít, a sorok illetve a lapok egyszínűsége nincs befolyással a játékra. A legalacsonyabb és ezáltal legjobb (nuts) kombináció az A-2-3-4-5. A Seven Card Stud Hi Lo-val és az Omaha Hi Lo-val ellentétben a potot elnyerő kéznek nem kell az 8-or-better (vagyis 8-nál alacsonyabb) követelménynek megfelelnie.
Razz szabályok - Kötelező tétek


Ante: A 7 card stud játékokat általában ante-val játsszák, ami nagyjából 1/5-e a kis tétnek, de ez helyenként változó lehet. A leosztás megkezdése előtt minden játékosnak kötelező betennie az ante-t.




Bring in: Miután az első három lap kiosztása megtörtént és minden játékosnak egy lapja van képpel felfelé az a játékos, akinek a legnagyobb lapja van kötelezően be kell tennie a „bring-in”-t. Ez azt jelenti, hogy muszáj a kis tét felét a kasszába (pot-ba) tennie. Ez 2/4 $ alapon 1 dollár. A játékos, aki rá van kényszerítve a bring-in-re, dönthet úgyis, hogy nem csak a bring-it teszi be, hanem kiegészíti azt a kis tét összegéig vagyis 1$ helyett a kis tétnek megfelelő 2$-t tesz be a kasszába. Ha két, vagy több játékosnál ugyanaz az értékű legmagasabb kártya van, akkor az osztóhoz balról legközelebb ülő játékosnak kell betennie a bring-in-t. Ez a tét beleszámít az első kör licitálásba, úgyhogy addig, amíg senki sem emel nem kell újabb tétet betenned a pot-ba, hogy megnézd a következő lapot.


Razz szabályok - Licitálási körök


Összesen öt licitálási kör van. Stud játékokban ezt utcáknak (street) nevezik. Fix limit razz-ben minden tétnek és emelésnek meg kell egyeznie vagy a kis, vagy pedig a nagy téttel, attól függően hogy melyik körben vagyunk. Az első két körben minden tét és emelés a kis téttel kell egyenlő legyen. A harmadik, negyedik és ötödik körben pedig minden tét és emelés a nagy téttel kell megegyezzen. Például ha 2/4 $ alapú razz-t játszunk, akkor az első két körben minden emelés 2 $, a legutolsó három körben pedig ez a dupljára, vagyis 4 dollára emelkedik. Legfeljebb három emelés engedélyezett minden körben (tehát összesen négy tét)


A harmadik utca ( 3rd street): Először minden játékosnak két lapot osztanak képpel lefelé fordítva, amit csak ő lát és utána mindenki kap egy harmadik lapot képpel felfelé. Az a játékos aki a legnagyobb lapot mutatja be kell tennie a bring-in tétet, ami 1/2-e a kis tétnek. Ez a játékos dönthet arról, hogy emel-e a kis tét összegéig. A játékosok az óra járásával megegyező sorrendben cselekedhetnek és minden játékos dönthet, hogy eldob, megad, vagy emel. Minden tét és emelés meg kell egyezzen a kis tét összegével.


A negyedik utca (4th street): A negyedik lapot minden még játékban maradt játékos képpel felfelé kapja. Az a játékos, aki a legalacsonyabb lapokat mutatja (ebben a pillanatban a legalacsonyabb lehetőség az A-2 lenne) cselekszik először. Dönthet arról, hogy dob, passzol, vagy hív (beteszi az első kis tétet). Ha két vagy több játékos osztozik a legalacsonyabb lapban akkor az osztótól balra legközelebb levő játékos kezdi a kört. A licitálás továbbra is az óra járásával megegyezően zajlik, csakúgy mint a legutóbbi körben. A 7 card stud játékkal ellentétben egy mutatott pár nincs befolyással az emelés mértékére. Minden tét és emelés meg kell egyezzen a kis tét összegével.


Az ötödik utca (5th street): Az ötödik lapot minden még játékban maradt játékos képpel felfelé kapja. A játék az előző körökhöz hasonlóan zajlik, tehát a legalacsonyabb lapkombináció tulajdonosa cselekszik először. A harmadik és negyedik utcával ellentétben itt már minden emelés a nagy tét összegével kell meg egyezzen! Vagyis 2/4 $ alapú játéknál ez 4 dollár


A hatodik utca (6th street): A hatodik lapot minden még játékban maradt játékos képpel felfelé kapja. A játék az előző körökhöz hasonlóan zajlik. Minden tét és emelés meg kell egyezzen a nagy tét összegével.


A hetedik utca (7th street): A hetedik és egyben utolsó lapot minden még játékban maradt játékos képpel lefelé fordítva kapja. A játék az előző körökhöz hasonlóan zajlik. Minden tété és emelés meg kell egyezzen a nagy tét összegével. Azokban a ritka esetekben, amikor mind a nyolc játékosnál játékban marad eddig az utcáig nem marad elég kártya a pakliban, hogy mindenki külön lapot kapjon. Ha ez történik, akkor ahelyett, hogy minden játékos egy lapot kapna képpel felfelé, egy közös lap kerül az asztal közepére, amit minden játékos felhasználhat.


Terítés (showdown): Bárki, aki nem dobta el a lapját az utolsó licitálási kör befejezéséig megmutathatja a lapját, annak reményében, hogy ő viszi el a kasszát. Az a játékos, aki utoljára hívott (vagy emelt) kell először megmutassa a lapját. Ezután a többi játékban maradt játékos az óra járásával megegyezően dönthet arról, hogy megmutatja a lapját vagy pedig bedobja (muck). A legtöbb esetben az a játékos aki nem tudja megnyerni a kasszát ilyenkor bedobja a lapjait (muck), mivel nem akarja megmutatni a többi játékosnak, hogy mivel játszott. A terítésnél az nyer, akinek a legmagasabb lapja a legalacsonyabb (öt lapot felhasználva!). Például a nyolcas-alacsony kombináció (8-6-5-2-A) legyőzi a kilences-alacsonyt (9-6-5-2-A). Amennyiben a legmagasabb lap azonos, akkor a következő kártya dönt. Tehát a 8-6-5-4-3 legyőzi a 8-7-3-2-A-t. Az első játékosnak itt nyolc-hatos alacsony kombinációja van, a vesztő játékosak pedig nyolcas-hetes.


Lássuk hát mi is az az öt szabály, amelyet mindig tarts szem előtt ha Razz-re adod a fejed!


1. Szabály: Ragaszkodj a kiválasztott kezdő lapokhoz!


Egy átlagos játékban minden esetben el kell dobnod az olyan kezdő lapokat, amelyek rosszabbak egy 8-as alacsonynál... de ennél egy lépéssel még tovább is mehetsz, és ragaszkodhatsz mondjuk a 7-es alacsonyhoz, mint legrosszabb laphoz, ezzel sincs semmi baj. Általában, ha 8-as alacsony kézre hajtasz, de valami olyasmit kapsz, mint például [65]8, (a 6-os és az 5-ös az alacsony lapjaid, a 8-as pedig a magas), valószínűleg nem leszel jobb egy másik 8-as alacsonynál. A 8-6 lapokkal sok 8-5 vagy 8-4 kéz ellen lehetsz vesztes.


2. Szabály: Hagyd, hogy a nyitott lapok vezessenek!


A stud póker minden fajtájánál kulcsfontosságú, hogy figyelj a felfordított lapokra, és a maradék lapokhoz igazítsd a játékodat. Egy 7 lapos Stud vagy a hi/lo Studnál sokféleképpen összejöhet egy leosztás. Például, indulhatsz [(10-Clubs)(J-Clubs)] (K-Clubs) lapokkal, majd elriaszthat, hogy még négy treff van az ellenfeleknél. Vannak azonban más lehetőségek is. Lehet sorod, drilled, két párod - és ezek mindegyike lehet végül nyerő kéz. A Razzben csak egyetlen módon lehet egy showdownt megnyerni - alacsony lapokkal. A harmadik utcánál látható felfordított lapok gyakran döntő fontosságúak annak eldöntésében, hogy megjátsszuk-e az adott kört vagy sem.


Ha már van három 8-as vagy az alatti lapod, 40,9% az esélyed arra, hogy még két alacsony lapot kapsz a maradék négyből, feltéve, hogy semmilyen más lap nem ismert. 40,9% az "alap-valószínűsége" annak, hogy összejön tehát a nyerő kéz.


Nos, vegyünk egy nagyon jó kezdő leosztást, de vegyünk még be a játékba sok alacsony nyílt lapot is. Tegyük fel, hogy [24]5 van nálad. Már csak kettő kell a maradék négy ászból, hármasból, hatosból, vagy hetesből, ami a pakliban van, egy nagyon jó kézhez. Ha viszont ezek közül mindegyikből van egy-egy az ellenfeleidnél, annak a valószínűsége, hogy összejön egy 8-low máris 28,5%-ra esik, ami 12 százalékkal alacsonyabb, mint az alapszint. Egy jó leosztás máris olyanná vált, amit jobb elővigyázatosan megjátszani.


Ennek az ellentéte is igaz, vagyis a jó magas lapokkal a közepes kezek is játszhatóbbá válnak. Vegyünk például egy [57]8 leosztást, ami a legtöbbször közepesnek számít. Ha viszont a nyílt lapok mind magasak, vagy egyeznek a te ötös, hetes, vagy nyolcas lapjaiddal, akkor már 50,7% az esélyed, ami majdnem 10%-kal jobb, mint alaphelyzetben.




3. Szabály: Ne limpelj a kezdésnél!


A Razzben a legmagasabb nyílt lap tulajdonosának kötelező bekezdeni (bring-in) egy alap téttel, ami általában az ante kétszerese. Minden játékos eldöntheti, hogy csak megadja a bekezdést, vagy kiegészíti azt a nyitó tétre. Például, egy $5/$10-os Razz játéknál, ahol $1 az ante, $1,50 vagy $2 a bring-in, egy teljes tét (bet) összege a harmadik és a negyedik utcánál pedig $5. Nyilvánvalóan nagy a kísértés arra, hogy a teljes tét helyett a kisebb összeget adjuk meg, különösen olyan közepes lapokkal, mint a nyolcas vagy a kilences, de a normális Razz játékoknál a limpelés gyakorlatilag kidobott zsetonnak számít. Ha azért akarsz limpelni, hogy elrejtsd a kezdőlapjaid erejét, például egy [A2]5 leosztást (és valami olyasmit akarsz mutatni, mint [87]5), ez jó módszer lehet a játékod variálására. De a Razz általános szabályai alapján semmiképpen sem ajánlatos...




4. szabály: Ha nálad vannak a legjobb lapok, emeld a tétet!


Mindenképpen csökkentened kell a többiek számára annak a lehetőségét, hogy olcsón megússzák a kört. Hogy miért, arra jó példa az következő szabálynál leírt eset...




5. szabály: A bűnözés kifizetődő!


Ez a szabály különösen az olyan, szerény képességű ellenfelek ellen hatásos (amelyekből sok van, hiszen a többség számára ismeretlen játékról beszélünk), akik nincsenek tisztában annak az esélyével, hogy miként lesz nyerő kéz három jó és egy rossz lapból. Tegyük fel, hogy valaki belimpel, egy 8-as nyitott lappal, a bring-innél egy dáma van, és Te beszélsz utoljára, egy tűrhető lappal, mondjuk egy hetessel. A lefordított lapjaid teljesen érdektelenek - lehet akár KK is! 6:1 az odds a pénzedre, ha beszállsz, pontosabban, ha blöffölsz, ha 6-os vagy annál jobb lap jön a negyedik utcára, az ellenfelednek pedig 9-es vagy annál rosszabb lap. Ennek az esélye körülbelül 4,5:1. Ha bejön, az ellenfeled meg fog ijedni attól, hogy két lap hátrányban van a körben, és egy emelés a negyedik utcánál szinte biztos, hogy dobásra bírja őt.


Ez a fajta rablás az egyik legerősebb és a legjobban meghatározható várható értékkel bíró játékmód bármely pókerfajtánál. A világ legjobb Razz játékosa, Huck Seed, két karkötőt is nyert az elmúlt nyolc évben ennek a módszernek a segítségével. Te is számíthatsz rá, csakúgy, mint a Razz többi alaptechnikájára, amelyek remélhetőleg segítenek a Razz játékod fejlesztésében.


Némi matek azok számára, akik komolyan szeretnének elmélyedni a Razz alattomos bugyraiban:


1. számítás: Annak a százalékos esélye, hogy két alacsony lapot kapsz bármely négy lap közül


Bennmaradt lapok száma = 20
Két alacsony esélye párok nélkül = 20 * 16 / 2 = 160
Esély két másik alacsonyra, és bármilyen két másik lapra = 160 * 47 * 46 = 345920
Ezek hat lehetséges kombinációja = 345920 * 6 = 2075520
Összes lehetőség= 49 * 48 * 47 * 46 = 5085024
Odds = 40.82%




2. számítás: Annak a százalékos esélye, hogy két alacsony lapot kapsz, ha 5 alacsony lap már kiesett


Bennmaradt lapok száma = 15
Két alacsony esélye párok nélkül = 15 * 12 / 2 = 90
Esély két másik alacsonyra, és bármilyen két másik lapra = 90 * 42 * 41 = 154980
Ezek hat lehetséges kombinációja = 154980 * 6 = 929880
Összes lehetőség = 44 * 43 * 42 * 41 = 3258024
Odds = 28.54%




3. számítás: Annak a százalékos esélye, hogy két alacsony lapot kapsz, ha 5 magas vagy egyező lap kiesett


Bennmaradt lapok száma = 20
Két alacsony esélye párok nélkül = 20 * 16 / 2 = 160
Esély két másik alacsonyra, és bármilyen két másik lapra = 160 * 42 * 41 = 275520
Ezek hat lehetséges kombinációja = 275520 * 6 = 1653120
Összes lehetőség = 44 * 43 * 42 * 41 = 3258024
Odds = 50.74%




4. számítás: A 4. lapod 6-os vagy kisebb; az ellenfélé 9-es vagy magasabb


Bennmaradt lapok feltételezett száma = 22
Annak az esélye, hogy jó lapot kapsz = 22 / 46 = 47.8%
Bennmaradt rossz lapok feltételezett száma = 17
Annak az esélye, hogy Ő rossz lapot kap = 17 / 45 = 37.8%
Mindkettő esélye = 47.8% * 37.8% = 18.1%

Nincsenek megjegyzések:

Népszerű bejegyzések

Póker Története ( a wikipédiáról)

A póker történelme nem kevés vita tárgya még ma is. A játék neve valószínűleg a francia poque-ból ered, aminek az erdete a német pochenből eredeztethető. Ez mégsem teljesen bizonyos, mert a pókert gyakran játszották más néven. Az egyik ilyen játék a Perzsiában még ma is játszott as nas, amely a New Orleans-i francia tengerészekkel indulhatott el Európába, hogy más játékokkal keveredve kialakuljon belőle a ma is játszott póker. A póker kialakulása után valószínűleg az angol bragg-gal és a francia reneszánsz primero játékaival keveredhetett még mire kialakult a mai formája és alapszabályai. De a keveredés mai formáját mutatja még ma is, hogy gyakori az újabb pókerváltozatok megjelenése. Joseph Crowell angol színész írta le először, hogy játszotta a játékot 20 kártyás paklival 1829-ben New Orleansban. Itt még 4 kártya volt a legértékesebb kéz, ami vihette a kasszát. A póker első könyvben való említése: Jonathan H Green könyve, An Exposure Gambling Artsa és Miseriese (G B Zieber, Philadelphia, 1843). Ebben leírta a játék terjesztését Mississippitől az egész Nyugati parton a hajós legények segítségével. A póker terjesztése az aranyláz idején is folyt, ami közben egy új erkölcsi világkép alakult ki, ami egy kicsit lassította a terjedést.

Hamarosan ezután terjedt el a teljes 52 lapos francia kártya, amelyet először az angolok használtak. Ebben már megjelent a Flush (Flös). Az Amerikai polgárháború alatt fejlődött ki az alap változatból a húzós póker és a stud póker egy egy változata. Az amerikai változások eredményeképp több, ma már alig ismert változata is kialakult a pókernek, de ekkor fejlődött ki, a ma oly nagy népszerűségnek örvendő közösségi póker (1925-ben) alap változata is. A játék idővel Amerikából eljutott Ázsiába és Európába is, ez főleg az amerikai katonák segítségével történhetett meg.

A póker történelme nem kevés vita tárgya még ma is. A játék neve valószínűleg a francia poque-ból ered, aminek az erdete a német pochenből eredeztethető. Ez mégsem teljesen bizonyos, mert a pókert gyakran játszották más néven. Az egyik ilyen játék a Perzsiában még ma is játszott as nas, amely a New Orleans-i francia tengerészekkel indulhatott el Európába, hogy más játékokkal keveredve kialakuljon belőle a ma is játszott póker. A póker kialakulása után valószínűleg az angol bragg-gal és a francia reneszánsz primero játékaival keveredhetett még mire kialakult a mai formája és alapszabályai. De a keveredés mai formáját mutatja még ma is, hogy gyakori az újabb pókerváltozatok megjelenése. Joseph Crowell angol színész írta le először, hogy játszotta a játékot 20 kártyás paklival 1829-ben New Orleansban. Itt még 4 kártya volt a legértékesebb kéz, ami vihette a kasszát. A póker első könyvben való említése: Jonathan H Green könyve, An Exposure Gambling Artsa és Miseriese (G B Zieber, Philadelphia, 1843). Ebben leírta a játék terjesztését Mississippitől az egész Nyugati parton a hajós legények segítségével. A póker terjesztése az aranyláz idején is folyt, ami közben egy új erkölcsi világkép alakult ki, ami egy kicsit lassította a terjedést.

Hamarosan ezután terjedt el a teljes 52 lapos francia kártya, amelyet először az angolok használtak. Ebben már megjelent a Flush (Flös). Az Amerikai polgárháború alatt fejlődött ki az alap változatból a húzós póker és a stud póker egy egy változata. Az amerikai változások eredményeképp több, ma már alig ismert változata is kialakult a pókernek, de ekkor fejlődött ki, a ma oly nagy népszerűségnek örvendő közösségi póker (1925-ben) alap változata is. A játék idővel Amerikából eljutott Ázsiába és Európába is, ez főleg az amerikai katonák segítségével történhetett meg.