Figyelmeztetés, felhasználási feltételek

Ezek az oldalak kizárólag információközlésre szolgálnak és csakis 18 év feletti személyek számára. A hazárdjáték függőséget okozhat és nem tanácsos ezt elkezdeni.

PokerStrategy.com általános hírek

2010. június 10., csütörtök

Szépre száll a vak - mondja a magyar közmondás


Szépre száll a vak - ilyet ki talál ki? Elvileg én, DE ha előtt bárki leírta, akkor minden tiszteletem az övé - elég fáradt lehetett. Nekem is egy fárasztó nap után sikerült, hajnalba nyúló pókerezés közben. Előző bejegyzésemben dicsekedtem a royal flush-ömmel. Mással nem is tudok. Sajnos a szokásos forgatókönyv. Több ezer party lejátszássa után, megjárva a poklot és a mennyt, majd a pokol alá zuhanva megtörten hagytam abba a pókert. Sajnos nem tudtam 12$ fölé jutni. Valamilyen átok ül rajtam. 5$nál 12$ a csúcs, 50$nál 85-90$. Hihhetetlen, megint elbuktam, pedig tényleg mindent megjártam. Rengeteg szituációt azért követett bukás, mert én hibáztam. Sokszor volt, hogy az ellenfelem hibázott, így ez a tényező nagyjából kiegyenlíti egymást. DE jött  "river-problémám", ahol kiegyeztem volna fifti-fiftiben, de sajnos ezen a poszton gyenge igazolásom volt és meg is sérült és a helyére nem volt megfelelő cserém. Foci nyelven ez annyit jelent, hogy szarban a haza. Többet buktam, mint nyertem: darab számra is, értékre meg végképp. 40centtel ültem be, általában csak duplázni tudtam, de ha benn maradtam amikor dupláztam, akkor 1-2-3$okat i tudtam bukni. Meg hát jöttek a szimpla helyzetek, ahol a pénzfeldobás vagy bejött vagy nem. Összességében magamat vertem meg, a riverek csak segítettek. 

A következő számsorozat az aktuális dollár mennyiségemet szimbolizálja:
  • 1.nap 5-12-9-11-12-9 
  • 2.nap 9-7-12-9-7-5-7-3-5-6-4-3-2-1-2-3-2-3-2-1-0
Szerencsére gyűjtöttem pár partypontot, számokban kifejezve 27. Összesen lett 30 partypont, így tudtam nevezni egy 20pp-os "freeroll"-ra, 250$os össznyereménnyel, amin még jelenleg is állok, 80K zsetonnal, ami 8. helyet jelentni, de ez állásfüggő, amint leírtam máris visszacsúsztam 1 helyet. A lényeg, hogy fizetős helyen állok, ami megint azt jelenti, hogy tudok pókerezni, ha vége lesz. A cél a döntő asztal, ami reális cél a jelenlegi zsetonszámmal. 3000K a nagyvak, most kellett dobnom, mert vaknyit hívott valamelyik buzi és nem igazán volt jó lapom, kisvak szintén dobás Q7-re nem szabad. Már csak 31en vagyunk most esik ki valaki, arra várunk. A lényeg, hogy szeretnék döntő asztalon végezni. KJ-t kellett dobnom jó pozícióból, de csak hibátlan játékkal lehet elérni a döntő asztalt. 76K a zsetonjaim száma. 30on bellül. Kaptam egy újabb esélyt a bankroll építésre, ennek nagyon örülök, a verseny végétől függetlenül. Éppen most gyarapodtam 50K-val, floppoltam egy K-t a KQ-hoz és megvertem egy AQ-t, köszönöm - jóóóó.

K flop K10el, 170k - éjjjjen. A chipleadert húztam le vele :D 3. helyen állok, innen be kell érni a döntő asztalra.  Már csak 20an vagyunk. Odaérek a húsos fazékhoz. 2 asztal maradt. Buktam 16K-t egy AJ-vel, sajnos nem jött be. DE több hiba nem fér bele. AJ-t nem tudom elereszteni :) A6 <> Q6 nyertem újra 180K :) Megint AJ, nem tudom mit csináljak. 24K hívás. Vittem a vakokat. 198K és már csak 19en vagyunk. Belassult a játék. K10 kör, dob, mert hívtak. A chipleadert már sokadjára felyik meg. Köztük én is. Nincs újabb kieső, a zsetonok viszont egyre többször cserélnek nagy mértékben gazdát.

A8 pikk, dob, gyengének nem volt gyenge, de rossz volt a pozíció, nagyon korai. 18, lassan jön a következő szünet. Nem hittem, hogy idáig eljutok a legelején, mert akkor csak feleannyi zsetonom volt, mint amivel kezdtem. QJ dob nagyvakból, hívtak :( AJ kisvak, dupla szopás ez a két vak. Mellettem balra meg erős játékos ül. Hívtak inkább dobom. Fő a bizonság AK* flop, nem biztos hogy rossz lettem volna, nem is drillem lett volna flopon :S De nagyon agresszívak a srácok csak okosan. Nem akarnak hullani :) Most, hogy nyerő lapokat dobtam még flop előtt nem jelent semmit, nem zavarhatnak meg. Döntő asztal a közeli cél, titkon az első hely. 88, elég jó pozíció, közben 17en maradtunk. 16an, tévedtem :) Szar volt a flop inkább dobtam a hívásra. Most 2en estek ki egyszerre, egy-egy asztalonként. Visszacsúsztam 6.nak, de ez semmit sem jelent.

14en vagyunk már csak. Az a baj, hogy a másik asztalon vannak a gyengébbek, így védekeznem kell, nem szabad eladnom a helyem, továbbra sem lehet hiba a gépezetben. Itt már minden mozzanatnak súlya van. ÉS INDUL!!! AQ <> 66 riverre Q, megmentett. 300K. Innen csak előr van út és szépen ki is van kövezve. 12en és én a 2. helyen. Jóóóóóóó. Gombról QK. Hívás lesz a vége. 32K ment a levesbe, de legalább még megvagyok. 11. Dobtam pár jó lapot. Jól tettem, mert nem voltak elég jók :) 10.  

Beértem. Csak a győzelem. 3. helyről indulok neki, de elég szoros. Az első harc meg is volt, egyik srác 6K, másik 300K, a AJ <> AQ, J jött flopra. Már csak 4. vagyok, de a különbségek továbbra is kicsik. QQ <> JJ, QQ kitartott. Nálam JJ, kitarott, 9en maradtunk. Dealer lettem, kicsit szusszanok. Azt várom, hogy írtsák ki egymást és így masírozok majd a top3-ba :D Még lapnak nevezhető dolog nem került a kezembe a JJ óta, pedig 3-4 kör eltelt már. AA, KK, 55, flop 5 és mindet vitt. 8an 600K és 100K maradt. Nagyvak vagyok, szerintem dob. Kisvak szintén. Újra dealer. Nem finomkodnak, lap nélkül megesznek a vakok, no nem most, DE megesznek. AJ, lehet dobni kéne, rossz ómen. Legrosszabb döntésem, call. Persze utána dobtam is, mert all-in ment valaki. Nem ölik egymást eléggé. Vagyis igen, de kiejtésről szó sincs, adják a zsetont ide-oda. Megint buktam a vakokat. Kezembe kell venni az irányítást, mert ezek nem rendezik le egymást soha, én meg elfogyok. 200K még van, de akkor sem 300K :S Legalább dealer voltam :D Most van két shortstack, remélem gyorsan kiesnek :D AJ all in. Egy kiejtve, 300K. Még egy ki. Éljen :D 6an. Szép társaság, díszes.

A10 48K. Dob. szar flop. :S AK vittem a vakokat. Persze all-in volt.Adogatják a zsetonokat. Csak nekem nem :S Most összeakadtak. 5en maradtunk. 99 all-in. AK, KKval szemben 4. lettem. 15$t nyertem:D Majd ha aludtam megforgatom :D És elvesztem :) Csak 4. lettem, nem jött be se a TOP3, se az elsőség. Majd legközelebb. Aki a kicsit nem becsüli a nagyot nem érdemli. 3000Ft azért nem olyan kicsi:D

A képet csatoltam, megnézhető a post elején;)

Nincsenek megjegyzések:

Népszerű bejegyzések

Póker Története ( a wikipédiáról)

A póker történelme nem kevés vita tárgya még ma is. A játék neve valószínűleg a francia poque-ból ered, aminek az erdete a német pochenből eredeztethető. Ez mégsem teljesen bizonyos, mert a pókert gyakran játszották más néven. Az egyik ilyen játék a Perzsiában még ma is játszott as nas, amely a New Orleans-i francia tengerészekkel indulhatott el Európába, hogy más játékokkal keveredve kialakuljon belőle a ma is játszott póker. A póker kialakulása után valószínűleg az angol bragg-gal és a francia reneszánsz primero játékaival keveredhetett még mire kialakult a mai formája és alapszabályai. De a keveredés mai formáját mutatja még ma is, hogy gyakori az újabb pókerváltozatok megjelenése. Joseph Crowell angol színész írta le először, hogy játszotta a játékot 20 kártyás paklival 1829-ben New Orleansban. Itt még 4 kártya volt a legértékesebb kéz, ami vihette a kasszát. A póker első könyvben való említése: Jonathan H Green könyve, An Exposure Gambling Artsa és Miseriese (G B Zieber, Philadelphia, 1843). Ebben leírta a játék terjesztését Mississippitől az egész Nyugati parton a hajós legények segítségével. A póker terjesztése az aranyláz idején is folyt, ami közben egy új erkölcsi világkép alakult ki, ami egy kicsit lassította a terjedést.

Hamarosan ezután terjedt el a teljes 52 lapos francia kártya, amelyet először az angolok használtak. Ebben már megjelent a Flush (Flös). Az Amerikai polgárháború alatt fejlődött ki az alap változatból a húzós póker és a stud póker egy egy változata. Az amerikai változások eredményeképp több, ma már alig ismert változata is kialakult a pókernek, de ekkor fejlődött ki, a ma oly nagy népszerűségnek örvendő közösségi póker (1925-ben) alap változata is. A játék idővel Amerikából eljutott Ázsiába és Európába is, ez főleg az amerikai katonák segítségével történhetett meg.

A póker történelme nem kevés vita tárgya még ma is. A játék neve valószínűleg a francia poque-ból ered, aminek az erdete a német pochenből eredeztethető. Ez mégsem teljesen bizonyos, mert a pókert gyakran játszották más néven. Az egyik ilyen játék a Perzsiában még ma is játszott as nas, amely a New Orleans-i francia tengerészekkel indulhatott el Európába, hogy más játékokkal keveredve kialakuljon belőle a ma is játszott póker. A póker kialakulása után valószínűleg az angol bragg-gal és a francia reneszánsz primero játékaival keveredhetett még mire kialakult a mai formája és alapszabályai. De a keveredés mai formáját mutatja még ma is, hogy gyakori az újabb pókerváltozatok megjelenése. Joseph Crowell angol színész írta le először, hogy játszotta a játékot 20 kártyás paklival 1829-ben New Orleansban. Itt még 4 kártya volt a legértékesebb kéz, ami vihette a kasszát. A póker első könyvben való említése: Jonathan H Green könyve, An Exposure Gambling Artsa és Miseriese (G B Zieber, Philadelphia, 1843). Ebben leírta a játék terjesztését Mississippitől az egész Nyugati parton a hajós legények segítségével. A póker terjesztése az aranyláz idején is folyt, ami közben egy új erkölcsi világkép alakult ki, ami egy kicsit lassította a terjedést.

Hamarosan ezután terjedt el a teljes 52 lapos francia kártya, amelyet először az angolok használtak. Ebben már megjelent a Flush (Flös). Az Amerikai polgárháború alatt fejlődött ki az alap változatból a húzós póker és a stud póker egy egy változata. Az amerikai változások eredményeképp több, ma már alig ismert változata is kialakult a pókernek, de ekkor fejlődött ki, a ma oly nagy népszerűségnek örvendő közösségi póker (1925-ben) alap változata is. A játék idővel Amerikából eljutott Ázsiába és Európába is, ez főleg az amerikai katonák segítségével történhetett meg.